avatar Witajcie. Ten blog rowerowy prowadzi voit z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 32385.70 kilometrów w tym 1190.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.87 km/h i się wcale nie chwalę.

- Aktualny 2024 -

Poprzednie sezony

2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl
2012 button stats bikestats.pl
2011 button stats bikestats.pl

zaliczgmine.pl

...tam już byłem na rowerze

Liczba zaliczonych gmin

w 2013r - 59

w 2012r - 77

do 2012 - 12

Wykres roczny blog rowerowy voit.bikestats.pl

Warte uwagi

• HRmax 192 (105%)
  • Sprzęt KTM Ultra 1964

RMF KRAKÓW HARRY STYLE'S

Środa, 13 lipca 2022 · dodano: 14.02.2023 | Komentarze 0

W odpowiedzi na wyzwanie RMF FM, pojechałem do Krakowa aby zdobyć bilety na koncert Harry'ego Styles'a. To było marzenie mojej córki Julii.
Towarzyszył mi niezawodny Maciek.

- Wolbrom
- Trzyciąż

Uroczysko siedmiu stawów

Wtorek, 6 lipca 2021 · dodano: 10.07.2021 | Komentarze 0

- Niemcza
- Pilawa Górna
- Dzierżoniów

Korzystając ze spotkania służbowego w Goli Dzierżoniowskiej, postanowiłem pozwiedzać nieco okolicę na rowerze. Miałem stawić się na 12, więc pobudka o 5 i w drogę. Na miejscu byłem o 8 z minutami i ruszyłem na przejażdżkę

Uroczysko siedmiu stawów w Goli Dzierżoniowskiej

Piękne widoki po drodze

Szybko zrobiło się dość ciepło, a droga to wspinała się pod górę, to cieszyła zjazdem.
Pierwszym punktem, który chciałem zobaczyć było "Zamczysko" - Pałac Gladishof" w Pilawie Górnej. Co prawda jest w rękach prywatnych, i wstępu nie ma, ale popatrzeć było można.

"Zamczysko" - Pałac Gladishof

Kolejnym miejscem był sam Dzierżoniów, miasto w Kotlinie Dzierżoniowskiej, nad rzeką Pilawą.

Ratusz w Dzierżoniowie

Dzierżoniów, uliczka od Rynku

Mnie Dzierżoniów kojarzy się z Diorą zakładami radiowymi. Za wikipedią - Pierwsza polska fabryka produkująca odbiorniki radiowe w okresie po II wojnie światowej.

Wyjeżdżam z Dzierżoniowa i kieruję się do miejsca Forteca w Uciechowie. To kemping połączony z kompleksem restauracyjnym i kąpielowym. Odkąd jeździmy rodzinnie z przyczepą szukam różnych fajnych miejsc do caravaningu. Bardzo mi się spodobało to miejsce, i kto wie czy nie zawitamy tam z naszym domkiem na kołach.

Ośrodek Forteca

Po wizycie na kempingu ruszam do Goli Dzierżoniowskiej, na spotkanie firmowe i integrację :)

P.S.
Na drugi dzień też trochę popedałowałem

Weekend 3M - dzień 2

Niedziela, 26 sierpnia 2018 · dodano: 09.09.2018 | Komentarze 0

Dzisiaj w planie Sopot i Gdynia. Zaczynamy od wizyty w gdańskiej Oliwie rzucić okiem na Katedrę

Następnie kierujemy się w stronę sopockiej plaży i bulwaru przy niej.

Po porannym napoju ruszamy, mijamy Monciaka i jedziem przez Gdynię Orłowo do dzielnicy Mały Kack odwiedzić ulicę Częstochowską.

Maciek prowadzi, więc nie jest nudno. Przez Witomino, żółtym szlakiem momentami mocno pod górkę, docieramy do portu w Gdyni gdzie akurat odbywa się impreza "Lata z radiem" na zakończenie, nomen omen, lata.
Tłumy przewalają się nieustannie, ledwo udaje się dopchać do DARU POMORZA

Jedziemy do centrum na obiad w barze Anker, polecamy serdecznie, i następnie do Sopotu posiedzieć jeszcze przy piwku na plaży, tym bardziej że pogoda poprawiła się zdecydowanie.

Po dotarciu na bazę, już na piechotę udaliśmy się do Sport Pub'u obejrzeć transmisję żużlową. Miejsce fajne tylko przesadzają z cena piwa, a i wybór też ogranicza się do jednego browaru. Może dlatego świecił pustkami, prawdę mówiąc byliśmy jedynymi klientami.

Dopiero w poniedziałek, samochodem pojechaliśmy na Westerplatte, uczcić pamięć Bohaterów.

Koło południa podjechałem z Maćkiem do Hotelu i tu nastąpił rozjazd, ja do roboty a Maciek na rower w stronę Helu.
We środę nasze drogi znów się spotkały i wróciliśmy bez większych przygód do Częstochowy

Weekend 3M - dzień 1

Sobota, 25 sierpnia 2018 · dodano: 09.09.2018 | Komentarze 0

Korzystając z sytuacji że spotkanie mojej firmy odbywało się w Sopocie, postanowiłem pojechać 2 dni wcześniej i pokręcić się trochę po Trójmieście. Do mojego pomysłu namówiłem Maćka, który w czasie kiedy miałem uczestniczyć w obowiązkach służbowych, miał dojechać na Hel i pokręcić się tam.
Założenie było takie, że wyjeżdżamy w nocy i kierujemy się do Stegny, gdzie wsiadamy na rowery i jedziemy przez Krynicę Morską do Piasków i granicy Polski.
Niestety kiedy dojechaliśmy na wybrzeże pogoda wyraźnie nam nie sprzyjała. Pochmurno, zimno, wietrznie i mokro - tak to wyglądało.
I nic  nie wskazywało, że będzie lepiej. 80 km w takich warunkach, to wątpliwa przyjemność.
I tak, to co mieliśmy przejechać rowerami, przejechaliśmy autem, prawie zmuszając się do wyjścia na plażę w Piaskach.

Postanowiliśmy kierować się do Gdańska, gdzie mieliśmy zaklepany nocleg w Domu Studenckim i tam zobaczyć co dalej.
Zameldowaliśmy się w akademiku i humory nam zaczęły się poprawiać, ponieważ niebo stawało się nieco jaśniejsze
Po południu ruszyliśmy na przejażdżkę po Gdańsku.

Stadion Energa

Zależało nam na wizycie na Westerplatte, ale skutecznie zniechęciła nas do tego niemożność przejechania rowerem, ani przejścia piechotą, nowo wybudowanym tunelem pod "Martwą Wisłą". Trochę to słabe, że nikt nie przemyślał takiej opcji, tym bardziej, że wiąże się to z objazdem 15 kilometrów w jedną stronę. Pojechaliśmy więc do portu od strony zachodniej, popatrzeć chociaż na pomnik Westerplatte.

Kapitanat Portu

Port w Gdańsku

Po wizycie w porcie postanowiliśmy zajrzeć na Stare Miasto i odwiedzić Neptuna, jednak tłumy spacerowiczów skutecznie obrzydziły nam ten pomysł, a i sam Neptun nie był w najlepszej formie, bo ubrali go w koszulkę, nie pytając o zdanie.
Czarę goryczy przelało nagabywanie KOD'u do uczestnictwa w jakieś demonstracji, musiałem Maćka kopać w koło bo moglibyśmy się znaleźć na żółtym pasku w TVN jako "wychowani w nienawiści, częstochowscy rowerzyści"  ;-)

Pojechaliśmy coś zjeść, potem na zakupy i udaliśmy się do naszej noclegowni.
Po całej nocy w aucie, bez snu padliśmy jak oseski. Obudziliśmy się dopiero koło północy, kiedy to nasi towarzysze rowerowi z Częstochowy postanowili zrobić nam transmisję video z biwaku na którym to bawili się świetnie i dość głośno.
Tak minął pierwszy dzień w trójmieście.

Nad morzem - Dęby: Bolesław i Warcisław

Czwartek, 9 sierpnia 2018 · dodano: 12.08.2018 | Komentarze 0

- Gościno
- Siemyśl

W tym dniu postanowiłem odwiedzić dwa pomniki przyrody w okolicy Ustronia Morskiego. Dąb Bolesław i dąb Warcisław.
Ruszyłem wcześnie aby zdążyć przed upałem i moc resztę dnia spędzić rodzinnie.

Jadę przez tereny lotniska Bagicz.

Bolesław, uważany nawet za  najstarszy polski dąb (800 lat), niestety w maju 2016 roku został powalony przez wichurę. Można go obejrzeć już tylko leżącego i mocno zarośniętego.

Droga do Warcisława mocno wyboista, i pomimo bardzo upalnego ostatniego okresu, błotnista.
Po deszczach raczej trudno dostępne tereny.

Po obejrzeniu dębów kieruję się w stronę Gościna i przekraczam rzekę Parsęte.

Dalej w Unieradzu odwiedzam XIII-wieczny kościółek św. Michała Archanioła uważany jest przez wielu historyków za najstarszy kościół w powiecie kołobrzeskim.

Dalej podążam przez Nieżyn do Charzyna i wjeżdżam na fantastyczna drogę rowerową do samego Kołobrzegu.

... i z Kołobrzegu do Sianożęt.

Nad morzem - Trzebiatów. Pętla 5 gmin

Mazurska Przygoda 2018 - dzień7

Piątek, 1 czerwca 2018 · dodano: 24.06.2018 | Komentarze 0

JANTAR - MIKOSZEWO - GDAŃSK

Poranek nie należał do łatwych, w głowie szalała burza z piorunami a upał i wizja długiej jazdy przytłaczała. Postanowiliśmy dociągnąć do Gdańska a dalej PKP. Najpierw na plażę a potem przez las w stronę Mikoszewa do promu. Przez Gdańską starówkę przeszliśmy błyskawicznie, ledwo udało się zfocić z Neptunem.
Na dworcu wkurw bo nieprzygotowani do rowerzystów i tłok straszny. Udało się jednak zapakować do pociągu i w drogę do Malborka. Tu obiadek, szybko do pociągu i wtedy zaczęło padać. Skwapliwie skorzystaliśmy z deszczowego prysznica i w dobrych humorach dotarliśmy do Iławy na kemping.
Imprezę trochę zepsuł deszcz a pan od pizzy był nieco zdziwiony dostarczając ją do namiotu. Posiedzieliśmy trochę w obozowej kuchni ale wyglądała jak z horroru i nie było zbyt przyjemnie co poskutkowało, że udaliśmy się na spoczynek.
Rano do autek i w drogę do Czewki.
Wspaniały czas, Dzięki EKIPO :-)

• Sprzęt Author Reflex

Mazurska Przygoda 2018 - dzień6

Czwartek, 31 maja 2018 · dodano: 24.06.2018 | Komentarze 0

ŻUGIENIE - BRANIEWO - FROMBORK - ELBLĄG - STEGNA - JANTAR

Ten dzień miał wyglądać trochę inaczej. Miał być "lajtowy" a od Fromborka mieliśmy przepłynąć do Krynicy Morskiej , promem.
No cóż Boże Ciało to ważne święto i okazało się że prom nie wypłynął z Krynicy co jednocześnie oznaczało że nie będzie tam wracał z Fromborka a my musimy nadłożyć spory szmat drogi. Dodatkowo mieliśmy się spotkać w Jantarze z Helenką, Agą i Krzyśkiem naszymi przyjaciółmi z Częstochowy, którzy właśnie dzisiaj mieli dotrzeć autem do Iławy a stamtąd do Jantaru na rowerach.
Ruszyliśmy z Fromborka w strasznym upale a czekało nas małe piekło - 15 kilometrów pod górę!!!
Wspinaliśmy się i wspinali i jakoś udało się podjechać w nagrodę czekał nas równie długi zjazd.W Elblągu zjedliśmy obiad i ruszyliśmy w stronę Stegny. To nie były łatwe kilometry, silny czołowy wiatr nie pozwalał jechać szybko i męczył niemiłosiernie. W Stegnie udało się nam zrobić zakupy już tylko na stacji benzynowej i ruszyliśmy do Jantaru. Na miejscu okazało się że trafiliśmy super miejscówkę "Młody Delfin" kemping z wygodami. Po wielu telefonach i akcji pomocniczej nasza ekipa z Częstochowy dotarła późnym wieczorem na kemping. Szybkie ogarnięcie namiotów i impreza.
Oj działo się ;-)

• Sprzęt Author Reflex

Mazurska Przygoda 2018 - dzień5

Środa, 30 maja 2018 · dodano: 24.06.2018 | Komentarze 0

KORSZE - SĘPOPOL - BARTOSZYCE - LIDZBARK WARMIŃSKI - PIENIĘŻNO - ŻUGIENIE

Z Wilkasów postanowiliśmy do miejscowości Korsze dojechać PKP. I tak do przejechania będzie ponad sto kilometrów. Ledwo ujechaliśmy kilka kilometrów, Maciek łapie gumę. Naprawa trwa dłuższą chwilę, ale w końcu udaje się opanować sytuację i ruszamy dalej do Lidzbarku Warmińskiego. Sesja foto i przerwa piwna daje nowe siły. Kolejny punkt trasy to Pieniężno gdzie robimy zakupy i kierujemy się w stronę naszego noclegu w Żugieniach. Ostatnie kilka kilometrów to szuter, tarka, bruk mazurski i inne niezidentyfikowane nawierzchnie. Dzięki temu usłyszałem wiele nieznanych mi, niecenzuralnych słów oraz poznałem nowe kombinacje już tych znanych. Na miejscu niespodzianka, zamiast skrawka trawy pod namiot, pałac i to w tej samej cenie. Nawet Maciek przestał przeklinać i zaprzyjaźnił się z psiakami gospodarzy tak bardzo, że te chciały na pamiątkę zostawić sobie  jego świeżo wyprane spodenki rowerowe.

Mazurska Przygoda 2018 - dzień4

Wtorek, 29 maja 2018 · dodano: 24.06.2018 | Komentarze 0

OGONKI - WĘGORZEWO - LEŚNIEWO - MAMAERKI - SZTYNORT - GIŻYCKO - WILKASY

Mazurskiej Przygody ciąg dalszy.
Ten dzień mocno zdominowali hitlerowcy. Najpierw odwiedziliśmy śluzy w Leśniewie a następnie w klimat "Return to Castle Wolfenstein" wprowadziły nas bunkry w Mamerkach. Dużym ich plusem było to że panował tam chłód i wilgoć co w porównaniu z ponad 30-sto stopniowym upałem dawało wytchnienie. Ogólnie wszędzie pełno uzbrojonych szwabów, u-boty, Enigma itp. fajnie. Dużą atrakcją jest wieża widokowa (38m) najwyższa na Mazurach z pięknym widokiem. Warto się wdrapać, chociaż ażurowa konstrukcja zaufania nie wzbudza i trochę na wietrze się to czuje.
W planach był też Wilczy Szaniec ale wspomnienie o komarach i bagniste tereny na których jest położona ta twierdza spowodowały że powiedzieliśmy pas. Próbkę ich ataku mieliśmy na górnej śluzie (ta z wroną), praktycznie zatrzymaliśmy się na zdjęcie i w nogi, a raczej w pedała ;-) Woleliśmy trzymać się blisko wody i odwiedziliśmy ponownie Giżycko i Wilkasy gdzie w Przystani wynajęliśmy niewielki domek.