avatar Witajcie. Ten blog rowerowy prowadzi voit z miasteczka Częstochowa. Mam przejechane 32385.70 kilometrów w tym 1190.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 19.87 km/h i się wcale nie chwalę.

- Aktualny 2024 -

Poprzednie sezony

2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl
2012 button stats bikestats.pl
2011 button stats bikestats.pl

zaliczgmine.pl

...tam już byłem na rowerze

Liczba zaliczonych gmin

w 2013r - 59

w 2012r - 77

do 2012 - 12

Wykres roczny blog rowerowy voit.bikestats.pl

Maj, 2012

Kamyk

Wtorek, 29 maja 2012 · dodano: 29.05.2012 | Komentarze 0

Po pracy, żeby przewietrzyć głowę.
No i wyszedl mi najlepszy czas na tej mojej, stałej trasie.

Po powiecie kłobuckim

Niedziela, 27 maja 2012 · dodano: 27.05.2012 | Komentarze 1

Nowe Gminy

- Panki
- Przystajń
- Krzepice
- Lipie
- Opatów

Wyruszyłem parę minut po ósmej, jeszcze czuć było chłód poranka. Szybko dotarłem ,znaną mi drogą, do Kłobucka przez Kamyk. Stamtąd pojechałem w kierunku Panek mijając po drodze swojsko brzmiącą miejscowość...

W Pankach chwilę odpoczywałem przy stawie.

Do Przystajni było już bardzo niedaleko. Przypomniały mi się nastoletnie wakacje które spędzałem z przyjaciółmi w Kucobach. Kiedyś to był super ośrodek z polem namiotowym i ogromnym basenem z piaszczystą plażą.
Moją wycieczkę po powiecie kłobuckim kontynuowałem przez Pacanów do Krzepic.

Z Krzepic przez Zajączki do Lipia i Opatowa. Po zaliczeniu nowych gmin spokojnym tempem dotarłem do Kłobucka i z powrotem przez Kamyk do domu

Miastowo

Sobota, 26 maja 2012 · dodano: 26.05.2012 | Komentarze 0

Miałem sporą przerwę w rowerowaniu, bo starsza corka przystępowała do Komuni a młodsza dopiero 7-tygodniowa skutecznie absorbowała moją żonę i większość spraw spadło na mnie, potem biały tydzień, nawet na Masę się nie wyrobiłem. Ale dzisiaj już wreszcie spędziłem trochę czasu na rowerze, nie za dużo ale zawsze.
Rano odprowadziłem auto do serwisu, oczywiście z rowerkiem na dachu. Powrót do domku na 2 kołach. Z Julcią rowerami na zakupy na promenadę, a potem na godz 12 po auto. Wracając już autem wstąpiłem do Rafała na Garibaldiego po licznik bo stary już dogorywał. Po obiedzie jeszcze raz z Julką niedaleka wycieczka z placem zabaw w roli głównej.

Kamyk

-Sulmierzyce
-Strzelce Wielkie
-Nowa Brzeźnica

Do Ważnych Młynów dojechałem autem. Stamtąd, oczywiście rowerem, kierunek Pajęczno. Po drodze, w lesie w okolicy Dworszowic Kościelnych przebiegają mi drogę dwie sarenki, pierwsza staje na drodze i patrzy się prosto na mnie przez kilka sekund i hop do lasu, druga przebiegła zaraz za nią.
Pierwszy punkt mojej trasy to Pajęczno, tam też kilkuminutowy postój w uroczym parku.

Pomnik Papieża Jana Pawła II odsłonięty 10 czerwca 2006r.

Fontana w parku

Dalej droga prowadzi mnie do Dzialoszyna.

Urząd Gminy

Z Działoszyna zjeżdżam z drogi 42 na rondzie w prawo na drogę lokalną do Siemkowic, jest spokojniej, zdecydowanie mniejszy ruch.
Mijam Siemkowice i dalej do Kiełczygłów, Rząśni . Cały czas pogoda mi sprzyja, a jadąc przez wsie, lasy i pola delektuje się otaczającą majową przyrodą.

W Rząśni postój w cieniu na terenie Kościoła, kilka fotek.

Stamtąd kieruję się na Stróże i przez Nową Wieś do Sulmierzyc. Drogi wiejskie, kiepsko oznaczone na mapie, zdarza mi się pomylić trasę. Dzięki takiej pomyłce wjeżdżam na teren byłego PGR-u i obok niego znajduję taki oto obiekt, naprawdę na żywo robi ogromne wrażenie.

Pałac - Wola Wydrzyna

Więcej o pałacu
Pałac w Woli Wydrzynej został wybudowany w latach pięćdziesiątych XIX wieku, w stylu neoklasycystycznym. Od frontu pałac posiada portyk z czterema kolumnami. Z tyłu znajduje się taras umieszczony na kolumnach. Park o charakterze krajobrazowym otaczający budynek najprawdopodobniej powstał na przełomie XVIII i XIX wieku. W sąsiedztwie pałacu znajduje się również zespół zabudowań gospodarczych, takich jak: gorzelnia, spichlerz czy też obory, które w okresie powojennym były użytkowane przez PGR.
Sam pałac w swojej historii pełnił rozmaite funkcje. Między innymi znajdowała się tu szkoła, przedszkole, biura, jak również mieszkania prywatne. Obecnie pałac znajduje się w rękach prywatnych, a nowy właściciel jest w trakcie przeprowadzania remontu zabytkowej budowli.Wola Wydrzyna znajduje się na wschód od trasy 483 (Częstochowa-Łask).

Już bez kłopotów docieram do Sulmierzyc, gdzie przy fontannie w mini parku odpoczywam leżąc na ławeczce.
Po kilkunastu minutach zbieram się i ruszam na końcowe etapy mojej wycieczki, gdy ujechałem kilka kilometrów, miałem wrażenie, że teleportowałem się na Mazowsze.

Już troszkę zmęczony mijam Strzelce Wielkie, Nową i Starą Brzeźnicę i docieram do Ważnych Młynów gdzie czeka na mnie autko.
Wspaniała majowa wycieczka przy pięknej pogodzie i w otoczeniu fantastycznej, pachnącej przyrody.

Dopołudniowo miastowo

Piątek, 4 maja 2012 · dodano: 04.05.2012 | Komentarze 0

Dpd i zakupy

Po okolicy

Czwartek, 3 maja 2012 · dodano: 03.05.2012 | Komentarze 0

Miałem dzisiaj zwiedzać powiat pajęczański, ale wczoraj podczas załatwiania spraw na mieście zaczęło dokuczć mi kolano. Postanowiłem troszkę zmniejszyć obciążenia i dzisiaj tylko parę kilometrów w ślimaczym tempie.

Miastowo

- Koziegłowy
- Kamienica Polska
- Poczesna

Ze względu na upalne dni wyjechałem przed godz. 7.
Trasa wiodła z Częstochowy Tysiąclecia przez Piastowską do Brzezin i dalej przez Nieradę do Starczy.

Kościół w Starczy

Tam krótki postój i kierunek Woźniki, następnie Koziegłowy. Na rynku kilka fotek.

Fontanna na rynku w Koziegłowach

Głowy kozie albo Koziegłowy

Kolejnym punktem programu Poraj, zalew, no i kolejna gmina Kamienica Polska.

Stamtąd przez Poczesną, Korwinów , Słowik do rowerostrady gdzie wczoraj płonął las. Widok niesamowicie przygnębiający, nawet zdjęć nie robiłem. Powrót do domu przez hutę, Zawodzie, alejami NMP pod Jasną Górę i koło OBI.
W domku byłem ok. 11.30. Po drodze masa rowerzystów :-)))